12 Aralık 2010 Pazar

Bir doktor neden blog yazar?

Merhaba,
Bir doktor neden blog yazar? Vakti bol olduğu ve sıkıntısını giderecek bir uğraşı bulamadığı için mi?Hayır. Arkadaş bulmak için mi? Hayır.  Sehayat hikayeleri ile insanları kıskandıran blogcu arkadaşlarına nazire olsun diye mi? Yine hayır. Peki neden?
Hastalarımla konuşurken, dertleşirken, pek çoğunun konu ile ilgili büyük merakları olduğunu, daha fazla bilgiye aç olduklarını, tıbbi literatür takip edemeyeceklerine göre ne yazık ki sadece yazılı ve görsel medyada reklam veya sansasyon yaratmak amacıyla hazırlanmış olan haberleri okumaktan rahatsız olduklarını, ulaşılabilir ve güvenilir kaynak bulmakta zorlandıklarına şahit oluyorum.  Blogu hazırlamaktaki asıl amacım hastalarıma ve tüm meraklılara kısa, anlaşılabilir dilde bir kaynak sunmak.
Özel ilgi alanım olan ve on yılı aşkın süredir günlük mesaimin büyük kısmını oluşturan üreme sağlığı ve genetik ile ilgili elde ettiğim güncel bilgileri, yorumlarımı ve geleceğe yönelik beklentilerimi bu blogda sizlerle paylaşmak istedim. Bilgilerin çoğunluğu tüm dünyada kabul görmüş, universal standartlara dayanan, kanıta dayalı bilgilerdir. Bu global bilgi dünyasında kimseyi kandırmak mümkün değil. Daha da detay okumak isteyenler konu altlarında yönlendirici referanslar ve linkler bulabilirler. Bazı bölümlerde ise yıllar içerisinde elde edilen, kişisel tecrübelerime dayalı subjektif bilgileri ve yorumlarımı bulacaksınız.  Okurken lütfen her bireyin bir diğerinden farklı olduğu, hiç bir hastanın bir diğerine benzemeyeceği ve tedavi çözümlerinin tamamen kişiye / hastaya özel bir tarzda şekillendirilmesi gerektiği gerçeğini aklınızdan çıkarmayınız. Buradaki bilgiler kimseye hastalığının teşhisini koydurmaz veya tedavisini belirlemez.  
Ne yazık ki internet, önce yabancı kaynaklardan sonra da birbirinden kopyalanmış, tercüme hataları ve yorumlarına açık, kulaktan kulağa, siteden siteye geçerken içine yanlışlar karışmış yazılarla dolu. Keza çoğunun altında bir yazar adı da yok. Medya haberlerinin önemli bir kısmı sansasyona açık, pazarlama – reklam hesaplarına dayanan, on yıl önceki tekniği büyük ve yeni bir gelişme olarak sunan ilginç haberlerden oluşuyor. Bu muhtemelen hiç de değişmeyecek. Bu nedenle doğru bilgiye ulaşmak için çok aramak, mantığa uygunluğu sorgulamak, birden fazla kaynaktan araştırmak ve karşılaştırmak gerekli. Aradıklarınızı bulabilmeniz dileğiyle...
Doç. Dr. Kayhan Yakın
VKV Amerikan Hastanesi
Üreme Sağlığı Ünitesi
Istanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder